W poprzednim Case’ie “Jak skutecznie zarządzać magazynem i kompletacją zamówienia w ecommerce?“ opisałem proces zbierania czyli przygotowywania zamówień do spakowania przez pakowacza. Tym razem chciałem się skupić na procesie pakowania zamówień. Nie będę poruszał tu kwestii optymalizacji stanowiska pakowania oraz tego jak powinno być przygotowane. Chciałbym opisać ten proces na podstawie zebranych doświadczeń i na podstawie wypracowanych przez nas praktyk oraz dostępnych rozwiązań informatycznych które mamy w naszej aplikacji Easyitem.
W naszych wdrożeniach elementem wspomagającym nasz system jest aplikacja Baselinker.com którą używamy jako CRM do transakcji oraz integrator z kurierami.
Jak już ustaliśmy w poprzednim case’ie magazynier powinien przynieść ”pakowaczowi” odpowiednią partię towaru. Dopuszczalne oczywiście jest, aby osoba, która zbiera towar również była pakowaczem. Aby pakowacz mógł rozpocząć pracę musi zeskanować kod kreskowy wózka który został zebrany i zamknięty. System Easyitem komunikuje się z EasyWMS w celu pobrania informacji o wózku i jego zawartości. Na listingu w pakowaniu pojawi się lista zamówień które są zebrane na tym wózku.
Pakowacz bierze pierwszy lepszy produkt do ręki. Skanuje go. Produkt sam wyszuka odpowiednie zamówienie do niego.
Jeśli w zamówieniu jest więcej towarów system będzie domagał się zeskanowania pozostałych produktów.
Gdy system rozpozna, że dany kurier wymaga wybory gabarytów w karcie zamówień pojawia się gabaryty do wyboru. Po kliknięciu gabaryty poprzez API zlecamy wygenerowanie etykiety kurierskiej a następnie wydruk.
Jeśli produktu brakuje klikamy button “braki”. Spowoduje on przeniesienie zamówienia do odpowiedniego folderu gdzie wydelegowana osoba od zamówień trudnych zajmie się jego wyszukaniem (ewentualnie zamiennika) lub zwrotem do klienta.
Gdy zeskanujemy wszystkie produkty karta zamówienia się zamyka. Wszystkie czynności powtarzamy aż opróżnimy cały wózek. Wraz ze skanowaniem ostatniego produktu wózek zotaje zwolniony.
Dodatkowo moduł umożliwia przejście do Baselinkera do tego konkretnego zamówienia. Zaznaczenie wszystkich produktów jest sygnałem dla Baselinkera aby wydrukować etykietę nadawczą oraz ewentualnie dokument sprzedaży.
Dzięki tak podzielonym procesom, zbieranie i pakowanie jako osobne czynności, sprawność i efektywność magazynu wzrasta o 40%.
Jeśli zainteresowało cię nasze podejście do realizacji zamówień skontaktuj się z nami za pomocą zakładki kontakt.